Ungdomsholdet

Kom og Prøv

Vi laver under titlen "Kajak sjov" tilbud til de unge kan prøve vores fantastiske sport

Se mere om kajak sjov    >> Klik  her <<

Ungdomshold

Har du lyst til at ro kajak, og bliver du mellem 12 og 16 år, har vi et ungdomshold til dig. Her vil du hovedsagelig lære at ro turkajak, men det vil også være muligt at stifte bekendtskab med andre kajaktyper. Vi lægger stor vægt på, at vi får nogle gode kajakoplevelser sammen frem for at blive verdensmester i løbet af sommeren.

Vi er i svømmehallen ca. en gang om ugen i vinterperioden

hvor vi øver grundlæggende redningsøvelser og andet ”kajak blær”.

Vi starter på det rigtige i starten af maj. Det er planen at tilbyde to ugentlige træninger,som tidligere har været  mandag og onsdag fra 1700-1900. De første to gange er gratis prøvetimer( frem sendte regninger skal først betales efter der) .

Vi arbejder med Dansk Kano og Kajakforbunds ungdomsprogrammer ”Paddle Power” og ”Paddle Play”samtidig med, at du oplever natur og sammenhold på en ny måde. Ungdomsholdene er i en opstartsfase i klubben, og vi vil meget gerne inddrage dig i udviklingen. Vi deltager i stævner og trænings samlinger sammen med andre kajakklubber.

Når instruktøren mener, du har tilstrækkelige færdigheder, og hvis du har tilladelse fra dine forældre, kan du få lov at ro med en anden fra ungdomsholdet i et aftalt område.

Du må også ro sammen med andre frigivne medlemmer, der vil tage ansvar for dig, hvis du har tilladelse fra dine forældre.